Thursday 30 December 2010

PM Najib attacked by religious talibans?

Amidst the nation's euphoria of a great soccer victory over Indonesia in the 2010 AFF Suzuki Cup, a victory that came after a long 14 years wait, we have this divisive surely always looking for political points politicians like DAP Kok, PAS Khalid Samad and PKR Nazmi behaving macam lebih sudu dari kuah:


PM owes Christians an apology for aides’ Christmas blunder, says PR


Ya right troublemakers, I don't hear any report that the Archbishop objected to the request do you, Kok or Khalid or Nazmi? Hidung tak mancung, pipi tersorong soronglah you all.


Blogger Pisau had this to say about these self appointed spokespersons of the Archbishop:


DEC 30
Ekstremis Kristian Serang Najib
Filed Under ( Datuk Seri Najib Tun Razak, Teresa Kok ) by pisau on 30.12.10


Tiba tiba Ds Najib diserang kononnya ada pegawai dari pejabat beliau tidak sensitif terhadap agama kristian.Sambutan hari krismas yang dihadiri oleh PM di rumah ketua biskop gereja katolik di Kuala Lumpur.


Ds Najib diserang pula kononnya tidak menghayati semangat 1Malaysia oleh Teresa Kok,Khalid Gereja dan Nik Nazmi.


Teresa Kok yang terkenal dengan imej ekstrimis kristian banyak menghentam kerajaan didalam gereja,manakala Khalid Gereja pula dikenali mempertahankan agar nama Allah boleh dipakai oleh golongan kristian dan Nik Nazmi menyerang perjuangan PAS yang mahukan pemerintahan Islam dan Hudud.


Teresa Kok yang terkenal dengan imej anti azan,malah Koks ini lah yang menuduh kononnya wanita cina dibogelkan Polis .Rasis ini terus mendiamkan diri apabila wanita tersebut didapati adalah seorang melayu.


Dakwaan mereka terhadap Najib bertujuan untuk menjatuhkan imej dan semangat 1Malaysia yang amat ditekankan oleh PM. Mereka kelihatan sudah terdesak hingga kembali terpaksa memainkan sentimen agama untuk menyerang Najib dan BN


Politik rasis,membakar sentimen agama adalah taktik biasa yang diamalkan oleh gerembolan pakatan.Modus operandinya adalah politik benci. Mereka mahu rakyat berasa benci barulah senang ditohmah dan menimbulkan keresahan.


Negara yang tidak harmoni menjadi modal untuk menjatuhkan kerajaan,semahu mahunya mereka mahu negara ini berlaku konflik perkauman agar memudahkan pereka pecah dan perintah.


Menyerang Najib dengan menyatakan beliau tidak menghayati 1Malaysia bermakna mereka sendiri mengiktiraf 1Malaysia?


Pisau kata " teresa kok tak hormat Islam,masjid negara dijadikan macam tandas awam" 


Read more here.


Strange is it not, but I have never ever heard Theresa Kok or Khalid Samad or Nazmi ever coming out publicly to condemn the vandalisation of a surau in Seremban in August 2010


I suppose they do not have PM Najib or Barisan Nasional as the people to blame for that incident at that time. Their arrogance and selective criticism offends many balance thinking Malaysians of that I am sure.

No comments: